blago meni

13.02.2008., srijeda

Opraštam ti i volim te kao brata !

Image and video hosting by TinyPic

Ovih dana puno smo čitali i razmišljali o životu našeg blaženog Alojzija Stepinca. Njegov život, njegove propovijedi i riječi neumorno su slale poruku opraštanja i ljubavi prema neprijateljima: "..Svima, koji su meni zlo učinili, opraštam iz svega srca. Inače ne bih bio dostojan stupiti pred Krista Otkupitelja, koji je na križu molio za one, koji su ga razapeli" i opet na drugom mjestu: "...Neka vas od ljubavi prema neprijateljima ne odvraća njihova zloća, jer je jedno čovjek, a drugo je njegova zloća."

I ja sam ovih dana dobila od svoje prijateljice Mire pismo sa sličnom tematikom, koje me je dirnulo do dna duše. Pismo je vrlo zanimljivo i ima duhovnu poruku, koja kao da je izašla iz pera našeg Blaženika. Mislim da će vam se svidjeti, a može biti i nadahnuće da i mi krenemo u slične akcije.

Gledajući i slušajući na našoj televiziji jednog visokopozicioniranog srpskog političara kako se ispričava Hrvatima i traži oproštenje za sva zla koja su im nanijeli Srbi, Mira je osjetila snažan poticaj da stupi u vezu s njim i da mu pošalje pismo. Vidjela je u njemu neku iskru Božju i učinilo joj se da bi ona svojim prihvaćanjem njegove isprike i opraštanjem mogla tu iskru još pojačati i razbuktati. Molila me je da joj pronađem adresu i način kako da s njim stupi u vezu. I našli smo da u Beogradu postoji Narodna kancelarija koja posreduje između naroda i tog političara. I pismo je poslala na tu adresu.

Zašto je poslala to pismo i kako je do toga došlo?

Ukratko ću vam opisati događaje koji su tome prethodili i koji su je je na to potaknuli.

Miru, profesoricu hrvatskog jezika, životne su okolnosti odvele u Sarajevo gdje je osnovala obitelj i višemanje mirno živjela kao i mnogi drugi Sarajlije, sve do onog prokletog rata, kada ju je zadeslila najveća tragedija: Nedaleko od kućnog praga preciznim snajperskim pogotkom iz kasarne JNA ubijen joj je sin Stjepan, mladi inženjer elektrotehnike u nepunoj 25. godini života. Bol, očaj, nevjerica, mržnja, želja za osvetom - sve je to na velika vrata ušlo u njezinu obitelj. Napustili su Sarajevo i vratili se u Hrvatsku. Rana nije zacijelila i vjerojatno nikada ni neće i još uvijek previše boli.

Ali Mira je od malih nogu odgajana u katoličkoj vjeri. Kao studentica imala je najbolje duhovne učitelje - isusovce, čitala je Sveto Pismo i usklađivala svoj život prema Isusovim uputama. Znala je da mržnja vodi u propast i da mora oprostiti. Mnogi govore - lako je tebi govoriti o oprostu, kad ti nisi ništa strašno doživio. Ali Mira je doživjela najveću tragediju. Sina su joj ubili specijalci iz Niša, koji su bili ubačeni u kasarnu JNA . I zato njezin oprost ima posebnu težinu. Sličan je onom Isusovom na križu.

Tako mi ona između ostalog piše: "Nemoguće je biti pravi kršćanin i sljedbenik Isusa Krista a u srcu nositi mržnju i neopraštanje. S mužem o tome ne mogu razgovarati jer mu ne želim dirati ranu na duši. On kipi od mržnje na Srbe koji su mu ubili sina, koji nije mrava zgazio. U tome se ne razumijemo i o tome ne razgovaramo, što mi nanosi još veću bol. On nema u svom srcu mir. Zato se molim i čekam trenutak, kad će Božja milost probiti dosad neprobojni zid oko njegove duše, rastopiti led, obasjati tamu i unijeti mir u njegovu dušu."

Što je napisala srpskom političaru?

Pismo nisam ni vidjela ni pročitala, ali mi je ona o tome napisala slijedeće:

" Predstavila sam mu se i napisala tko sam ( potpisala sam svoje ime i prezime, ali bez adrese). Opisala sam mu svoju obiteljsku tragediju i mislim da je baš moja obiteljska tragedija učinila pismo uvjerljivim. Navela sam poglavlja i retke iz Evanđelja u kojima Isus zapovijeda ljubav prema neprijateljima. Poslala sam i Novi Zavjet. Ivan Pavao II. podijelio je jednom zgodom grupi redovnica i redovnika džepno izdanje Novog Zavjeta ne zato što je mislio da oni to u svojim knjižnicama nemaju, nego da ih opomene da svakodnevno razmatraju čitajući ga. Treba se čuvati rutine, formalizma i robovanja vanjskim običajima a zanemariti Isusov duh. Istina je da je sadržaj naše vjere velika Tajna, ali naš razum mora znati na osnovi čega mi vjerujemo u tu Tajnu. Zato onima koji vjeru doživljavaju samo kao tradiciju, a ne kao živu istinu, preporučujem knjigu "Temelji vjere" od Madingera. U njoj se filozofskim promišljanjem dolazi do toga, da je nemoguće da Boga nema, navode se citati velikih znanstvenika kao što je Max Planck, Einstein i drugi, te povijesni dokumenti. I tu knjižicu sam poslala dotičnoj osobi, ali sam prve dvije stranice slijepila, da ne bi pomislio da ga verbujem za katolizicam, nego da ga navedem da razmišlja o autentičnosti Isusove poruke, koja je jedini lijek za čovječanstvo. Napisala sam kako mi sigurno ne ćemo doživjeti institucionalno jedinstvo Crkava ( do kojeg će jednom sigurno doći), ali da možemo posijati sjeme ljubavi i praštanja. Sjemenu treba vremena i topline da iznikne biljka i sazrije plod. Grdno se varaju oni koji misle da se terorizam može iskorijeniti novim terorizmom - a to je svaki rat. ( Npr. Amerikanci u Iraku, ali to nisam navela u pismu. ) Nasiljem se samo produbljuje mržnja i provocira novi i novi terorizam.
Lanac zla se može prekinuti samo praštanjem i držeći se principa: Zlo vrati dobrim!
Kršćani su daleko od toga, dakle, daleko od Krista. Daleko od vlastitog spasa. U tom smislu sam pisala toplo i iskreno i na kraju kazala da ga pozdravljam kao rođenog brata! "

Kako je njezin pokojni sin bio posebna osoba angažirana i u Katoličkom pokretu, njegovoj uspomeni ću posvetiti slijedeći post - da se ne zaboravi !

- 12:01 - Komentari (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.

< veljača, 2008 >
P U S Č P S N
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Listopad 2011 (1)
Travanj 2011 (1)
Ožujak 2011 (1)
Veljača 2011 (2)
Siječanj 2011 (1)
Prosinac 2010 (1)
Studeni 2010 (1)
Listopad 2010 (2)
Rujan 2010 (1)
Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2010 (1)
Lipanj 2010 (1)
Svibanj 2010 (1)
Travanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (2)
Veljača 2010 (2)
Siječanj 2010 (2)
Prosinac 2009 (4)
Studeni 2009 (2)
Listopad 2009 (1)
Rujan 2009 (2)
Kolovoz 2009 (2)
Lipanj 2008 (1)
Svibanj 2008 (2)
Travanj 2008 (3)
Ožujak 2008 (5)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (5)
Studeni 2007 (3)
Listopad 2007 (4)
Rujan 2007 (6)
Kolovoz 2007 (5)
Srpanj 2007 (1)

Opis bloga

Linkovi